Turkina Olesya
Soviet Space Dogs
|
Fuel Publishing
|
Автор: Turkina Olesya Издательство: Fuel Publishing, 2014 |
PDF, 237 страниц, 7.11 МБ
|
This book is dedicated to the Soviet Space Dogs, who played a crucial part in the Soviet Space programme. These homeless dogs, plucked from the streets of Moscow, were selected because they fitted the programmes criteria: female, weighing no more than 7kg, measuring no more than 35cm in length, robust, photogenic and with a calm temperament. These characteristics enabled the dogs to withstand the extensive training that was needed to prepare them for suborbital, then for orbital space fights. On 3 November 1957, the dog Laika was the first Earth-born creature to enter space, making her instantly famous around the world. She did not return. Her death, a few hours after launching, transformed her into a legendary symbol of sacrifice. Two further strays, Belka and Strelka, were the first beings to make it back from space, and were swiftly immortalized in childrens books and cartoons. Images of the Space Dogs proliferated, reproduced on everyday goods across the Soviet Union: cigarette packets, tins of sweets, badges, stamps and postcards all bore their likeness. This book uses these unique items to illustrate the story (in fact and fiction) of how they became fairy-tale heroines. Monuments now commemorate their pioneering role in conquering the final frontier: their heroism will never be forgotten.
|
861
russhop
20 декабря 2016
|
Скачать книгу
|
Луиз Буржуа: ящик Пандоры: Выпуск 15
|
Скульптура
|
Автор: Туркина Олеся Издательство: Ad Marginem Press, 2015 |
PDF, 136 страниц, 4.08 МБ
|
Художница воплотила в своих скульптурах, рисунках и гравюрах наиболее характерную особенность «нового» человека: его колебания между целеустремленностью и неуверенностью в себе, открытостью миру и желанием найти убежище, надеждами и страхами. Можно сказать, что Буржуа удалось представить саму двойственность нашего существования, ставшую, несмотря на непрерывные поиски всемирных законов и «правильных» идеологий, «дурным» знаком ушедшего столетия. Выполненные в дереве и мраморе, бронзе и гипсе, латексе и ткани, абстрактные и фигуративные, реалистические и одновременно фантасмагорические, ее скульптуры предельно автобиографичны и в то же время являются метафорой человеческого существования.
|
494
kattymay
15 августа 2017
|
Скачать книгу
|
|